[python-nl] JSON API, CLI voorbeeld, dank je wel

Geert Stappers stappers at stappers.nl
Mon Apr 4 15:55:18 EDT 2016

On Sun, Apr 03, 2016 at 04:45:38PM +0200, Andriy Yurchuk wrote:

> I hope I understood your question correctly (my Dutch is not very good).
> To implement a client for a HTTP JSON API you could use requests
> (http://docs.python-requests.org). To implement a CLI app for that
> API using that client, you could try argparse
> (https://docs.python.org/3/library/argparse.html) or click
> (http://click.pocoo.org/), depending on the complexity of the API.

Mijn vraag heb je goed begrepen. Ik bedoel: je nederlands goed genoeg.

Ook helemaal goed dat er antwoord is in een taal waar je jezelf
in kunt uitdruk en welke de andere zou kunnen gebruiken.

Daar ik, original poster, vroeg naar 1 blok wat voor mij zou kunnen passen,
heb ik nu vooral begrepen om kleinere brokken te gaan gebruiken
en daar mijn gewenst geheel van te maken.

Dank jullie wel

Groeten
Geert Stappers
--