[python-nl] moinmoin

Dirkjan Ochtman dirkjan at ochtman.nl
Wed Oct 15 15:22:36 CEST 2014

> Onze organisatie overweegt een wiki te starten voor intern gebruik
> (intranet). Met mijn python-achtergrond zou ik natuurlijk (?) kiezen voor
> moin. Kennen jullie moin-gebruikers in Nederland (aan de server kant bedoel
> ik)? Misschien iemand die wel eens een praatje over moin gehouden heeft?
> Kennen jullie een groep of bedrijf die support zou kunnen geven voor moin?

Ik heb ook wel met moin gewerkt (zowel bij Apache als bij Mercurial),
maar was er nooit bijzonder enthousiast over. Het wordt maar beperkt
onderhouden en veel deployments die ik ken zijn relatief traag.

Verder hangt het natuurlijk erg af van wat voor gebruik je voorziet op
je intranet wat voor wiki/andere applicatie een goede fit zou zijn.
Bij mijn huidige werk hebben we momenteel zowel MediaWiki als
Confluence draaien; bij mijn vorige werk gebruikten we Trac. Het hangt
ook af van je gebruikers en hoe technisch die zijn. Voor niet zo
technische gebruikers zou ik misschien eerder een minder free-form
medium dan een wiki zoeken om je specifieke requirements af te
handelen.

Groet,

Dirkjan