[python-nl] moinmoin

Jeroen Dekkers jeroen at dekkers.ch
Wed Oct 15 14:20:32 CEST 2014

At Sun, 12 Oct 2014 23:14:15 +0200,
Patrick Vrijlandt wrote:
> Onze organisatie overweegt een wiki te starten voor intern gebruik
> (intranet). Met mijn python-achtergrond zou ik natuurlijk (?) kiezen
> voor moin. Kennen jullie moin-gebruikers in Nederland (aan de server
> kant bedoel ik)? Misschien iemand die wel eens een praatje over moin
> gehouden heeft? Kennen jullie een groep of bedrijf die support zou
> kunnen geven voor moin?

Ik beheer een paar kleine MoinMoin wiki's. Ik heb het idee dat
ontwikkeling van MoinMoin beetje stil ligt (laatste release is 1.5
jaar geleden), aan de andere kant doet het natuurlijk wel gewoon wat
het moet doen en kan je je afvragen hoeveel ontwikkeling er echt nodig
is. Veel mensen zijn wel aan de MediaWiki syntax gewend en die van
MoinMoin is anders, als veel mensen binnen jullie organisatie al
ervaring hebben met MediaWiki kan het handiger zijn voor MediaWiki te
kiezen.

Ik weet niet wat voor support je precies zoekt, ondersteuning in
beheer van de wiki of ook customization? Ik zou beide kunnen doen, in
het verleden heb ik ook wat customization gedaan met themes, macro's,
etc.

Groeten,

Jeroen Dekkers