[python-nl] Kan iemand mij helpen met Python?

Chris Wesseling Chris.Wesseling at cwi.nl
Tue Feb 18 20:32:01 CET 2014

On 2014-02-17T16:54:47+0100, B. Bell wrote:
> De probleemstelling is:
>
> Een hardware apparaat geprogrameerd door mij volgt de instructies op
> van het computerprogramma dat gemaakt is met Python.Het wordt aan de
> computer verbonden en creëert een virtuele COM port via USB.
> De communicatie, configuratie en knoppen doen het goed, het probleem
> doet zich alleen voor  als ik de data wil uitbeelden die het hardware
> apparaatje zendt als ik deze in de "Automatic" modus zet en het
> apparaat elke seconde de data zendt en het computerprogramma
> vastloopt.
> [...]

Heb je je logica al eens geprobeerd zonder GUI?

Je serial I/O is niet asynchroon en kan je Qt eventloop blokkeren,
waardoor het lijkt alsof je programma vastloopt, maar in werkelijkheid
alleen je GUI niet reageerd op je gebruikers input, omdat je programma
druk bezig is met je hardware apparaat.

--
Chris Wesseling
Centrum Wiskunde & Informatica (CWI)