[python-nl] crash-driven-development

Marcel van den Elst info at marutec.nl
Sat Sep 29 18:45:09 CEST 2012

Hear hear!

De link tussen knuffelen door bedrijven en vrijdagavond en testcases
snap ik niet, maar ik sluit me van harte aan bij de gedachtengang over
tests:

Test *driven* development veronderstelt veel up-front knowledge over het
probleem en de oplossing, en kan als te dogmatisch uitgevoerd snel
leiden tot tunnelvisie en moeilijker afstappen van slechte ideeën of
implementaties (want daar heb je dan al zoveel tests voor gemaakt...)

Ben zelf groot voorstander van wat ik crash-driven-development noem:
rapid prototyping, en voor dat wat moet blijven maar stuk blijkt te
zijn/gaan tests schrijven.

Er zal een stuk ideologieverschil in zitten en wellicht gaat de vlieger
niet op in corporate omgevingen, maar het werkt wel erg prettig voor
dingen waarvan je tevoren minder goed weet wat wel/niet werkt.