[python-nl] Waar de volgende keer?

anton.vredegoor anton.vredegoor at gmail.com
Sat Sep 29 10:29:13 CEST 2012

On Fri, 28 Sep 2012 13:28:56 +0200
Remco Wendt <remco at maykinmedia.nl> wrote:

> Meningen daarover verschillen ben ik bang. Aangezien ik de hele week
> al bezig ben met nerd/startup/python/django/etc. dingen vind ik het
> eigenlijk ook wel mooi om daar op vrijdagavond klaar mee te zijn. :)

Dit is mijns inziens een van de redenen waardoor de omhelzing door het
bedrijfsleven enigszins krampachtig overkomt.

Indien een bedrijf ruimte ter beschikking stelt, of als de werkgever
zelfs de bijeenkomst bezoekt (wellicht is ie in een managers rol
beland en mist nu het contact met de werkvloer of het simpele genoegen
om python te programmeren), dan is dat min of meer vergelijkbaar met
het afgeven van je inlog gegevens aan facebook: men zal minder geneigd
zijn frivole (programmeer) activiteiten te vertonen, ook al zijn het
juiste deze 'blue sky' ideeën die op de lange duur er voor zorgen
dat python vernieuwt en levensvatbaar blijft.

Immers om 1 goed idee te produceren moet men veel dingen kunnen
uitproberen, dingen die in de ogen van een werkgever tijdverspilling
zijn. En dat is weer een van de redenen waarom 'test driven programming'
zo'n slechte lange termijn strategie is, ook al krijgen de bureaucraten
er sterk verslavende controle hallucinaties van.

A.