[python-nl] nieuwe ontwikkelingen - pypy

Jasper Spaans spaans at fox-it.com
Wed Dec 14 09:50:30 CET 2011

On 13/12/11 15:37, Martijn Faassen wrote:
> PyPy heeft overigens ook een porting-barierre, omdat veelgebruikte
> libraries op C gebaseerd niet werken onder PyPy. Er is wel een hack om
> het soms te laten werken, maar dat is nog lang niet volwassen genoeg
> (als dat al ooit gaat gebeuren). Voor pure-python (2.x) libraries
> werkt PyPy echter prima in mijn ervaring, inclusief complexe software
> zoals buildout en dergelijke. Verder is de kans groot dat er meer
> Python 2.x libraries gaan ontstaan.
+1

Alleen het ontbreken van een snelle html parser als lxml.html zorgt
ervoor dat we onze toffe spulletjes niet op pypy maar op cpython
draaien, verder deed alles het wel (met BeautifulSoup eringehackt, maar
daar gingen uiteindelijk zoveel cycles aan op dat het eindresultaat
uiteindelijk trager was[1]).

Jasper

[1] dit alles was in het pypy-1.5 tijdperk, pypy-1.7 is een stuk sneller
maar daar heb ik (nog) niet mee gebenchmarkt

--
 /\____/\   Ir. Jasper Spaans
 \   (_)/   Fox-IT Experts in IT Security!