[python-nl] OSX Lion recente versie Python ?

Ronald Oussoren ronaldoussoren at mac.com
Tue Aug 2 12:05:53 CEST 2011

On 1 Aug, 2011, at 21:50, Bram Braakman wrote:

> Ha Floris,
>
> Volgens mij is Python 2.7.1 de "stock" versie van Mac OS X Lion.

Klopt.

> Zie ook bijvoorbeeld ook:
> http://www.djangoapp.com/blog/tag/mac-os-x-lion/
>
> Ik heb zelf onder /Library/Frameworks/Python.framework/Versions
> Alleen dit:
> 2.6     Current
>
> Maar deze lokatie is er (volgens mij is dit nieuw onder Lion) ook bij gekomen.
> $ ls /Library/Python/
> 2.3 2.5 2.6 2.7

/Library/Python bestond ook al in eerdere versies.

> Al die smaken van Python die jij hebt staan, zijn misschien overgenomen uit je oude install. Had je daar Python 3 ook al op staan?

/Library/Frameworks/Python.framework is daar niet door de Lion installer neergezet.

> Geen idee of je zomaar iets kan verwijderen. Er is ook weinig over te vinden (online). Voor zover ik het durf te zeggen zijn alleen Python 2.6 en 2.7 versies die bij Lion meekomen.

De python.org installers installeren /Library/Framework/Python.framework/Versions/X.Y,  "/Applications/Python X.Y" en links in /usr/local/bin (de laatste twee optioneel, maar default aan). Die spullen kan je veilig weggooien tenzij je natuurlijk scripts hebt die afhankelijk zijn van deze versies.

Zaken in /System/Library kan je niet zomaar verwijderen of overschrijven, daardoor kan je systeem problemen gaan geven.

Ronald