[python-nl] Django or something else ?

Stef Mientki stef.mientki at gmail.com
Thu Mar 5 19:47:37 CET 2009

hallo Tim,

Tim Molendijk wrote:

>     1. if you write a message in Dutch to this list, there's a good
>     chance it will be rejected as spam ;-)
>

> Raar, nooit last van gehad.
vreemde conclusie ...
"omdat IK er nooit last van heb gehad, is het raar"  ?

>     2. there are too many choices for a webframe work
>

> Er is tegenwoordig 'te veel' keuze in bijna alles (ook in
> aardbeienjam). Laat je daardoor niet verlammen, de perfecte keuze
> bestaat niet. Gewoon beetje rondneuzen, beetje advies inwinnen en
> vervolgens op gevoel een keuze maken.
vandaar mijn vraag ;-)

>     3. my short search on the web, where Web2Py was in favorite to
>     Django, might draw a wrong conclusion
>

> Zie punt 2 -- er bestaat geen perfecte keuze, evenmin een foute
> conclusie dus.
vreemde conclusies, bestaan die dan wel  ? ;-)

>     4. Django might be far too heavy for my puposes
>

> Waarschijnlijk wel, maar desondanks de moeite waard als je in de
> toekomst meer webprojecten verwacht.
goed punt, deze toepassing zie ik al een jaar of 5 op me af komen,
en ik zie nog steeds geen andere web toepassingen,
maar dat kan natuurlijk mijn beperkte visie zijn ;-)

> [...]
> de Django tutorial
> (http://docs.djangoproject.com/en/dev/intro/tutorial01/), is goed te
> behappen en geeft een leuk voorzetje van wat er mogelijk is.
>
>     In the mean while I bumped into PyJamas, which might give me
>     enough power.
>

> Dat kende ik nog niet, ziet er erg interessant uit! Zeker aangezien ik
> sinds kort wel eens overweeg om wat met GWT te gaan doen naar nogal
> opzie tegen Java. (Overigens zie ik niet hoe Pyjamas een vervanging
> van een webframework zou zijn, volgens mij is het eerder een mogelijke
Zou goed kunnen,
aangezien ik een web-leek ben, weet ik ook niet precies wat ik nodig heb.
Wel moet er eerlijksheid halve bij zeggen, dat het vragenlijstje waar ik
het over heb,
niet een simpele survey is,
maar eerder een vragenlijst, waarbij je het advies krijgt een lunch
pakket mee te nemen.
hier wat specs
- de vragenlijsten worden gebruikt voor het stellen van diagnoses
- de layout van de vragen moet zoveel mogelijk overeen komen met de
papieren versie, omdat de meeste normen gebaseerd zijn op papieren scores
- je moet denken aan zo'n 2000 vragen uit een set van zo'n 30000
- de vragen worden dynamisch bepaald aan de hand van de reeds gegeven
antwoorden en het stadium van de therapie.
- omdat het patienten informatie betreft moet er een hoge mate van
security zijn (Soap sessie, https ?? )
- de vragenlijst moet gepauzeerd kunnen worden
- de resultaten moeten aan een bestaande patient database worden toegevoegd
- het ziekenhuis netwerk waarin de informatie uiteindelijk terecht komt
is in hoge mate afgeschermd van de buitenwereld (ja Ab Klink ziet dat
blijkbaar anders ;-)

groeten,
Stef