[python-nl] Django or something else ?

Tim Molendijk tim at timmolendijk.nl
Thu Mar 5 08:58:22 CET 2009

> 1. if you write a message in Dutch to this list, there's a good chance it
> will be rejected as spam ;-)

Raar, nooit last van gehad.

2. there are too many choices for a webframe work

Er is tegenwoordig 'te veel' keuze in bijna alles (ook in aardbeienjam).
Laat je daardoor niet verlammen, de perfecte keuze bestaat niet. Gewoon
beetje rondneuzen, beetje advies inwinnen en vervolgens op gevoel een keuze
maken.

> 3. my short search on the web, where Web2Py was in favorite to Django,
> might draw a wrong conclusion

Zie punt 2 -- er bestaat geen perfecte keuze, evenmin een foute conclusie
dus.

> 4. Django might be far too heavy for my puposes

Waarschijnlijk wel, maar desondanks de moeite waard als je in de toekomst
meer webprojecten verwacht.

 5. I'll probably first have to read some books about webframe works (in
> general)

Zou ik niet doen, een 'framework' is niks meer dan een hoopje samengeklitte
componenten en een catchy slogan. Begin gewoon eens met de Django tutorial (
http://docs.djangoproject.com/en/dev/intro/tutorial01/), is goed te behappen
en geeft een leuk voorzetje van wat er mogelijk is.

 In the mean while I bumped into PyJamas, which might give me enough power.

Dat kende ik nog niet, ziet er erg interessant uit! Zeker aangezien ik sinds
kort wel eens overweeg om wat met GWT te gaan doen naar nogal opzie tegen
Java. (Overigens zie ik niet hoe Pyjamas een vervanging van een webframework
zou zijn, volgens mij is het eerder een mogelijke (client-side) aanvulling.)

--
http://timmolendijk.nl