[python-nl] python text vertaal libraries

Jan Claeys lists at janc.be
Fri Nov 2 07:01:04 CET 2007

Op donderdag 25-10-2007 om 08:31 uur [tijdzone -0700], schreef
cyclopsvs:
> ik ben recentelijk begonnen bij een bedrijf waar we een migratie
> moeten doen van een perl webapplicatie naar python. Een onderdeel in
> de applicatie is dat gebruikers verschillende talen voor de
> webpagina's kunnen kiezen.
>
> Wat zou hierin de beste approach zijn. Natuurlijk is het mogelijk om
> de vertalingen allemaal in de database op te slaan en vervolgens met
> een template engine de variabele neer te zetten. Volgens een collega
> van mij zou dit een behoorlijke load op de database geven en is het
> zeker niet de snelste manier.

Gooi al die vertalingen dynamisch in iets als memcached (kan je zelfs
distributed over meerdere servers draaien) en je je zal nauwelijks nog
database queries zien...

(Django ondersteunt dit alleszins, en ik gok ook de meeste andere web
frameworks.)

--
Jan Claeys