[python-nl] rtf info

Etienne Posthumus ep at epoz.org
Mon Nov 6 14:43:07 CET 2006

On 11/6/06, harm.huizing at hetnet.nl <harm.huizing at hetnet.nl> wrote:
>  Ik ben een newbie met Python maar heb inmiddels het een en ander aan info
> verslonden. Sinds kort werk ik zakelijk met een MacBook en heb daarop op
> MacPython 2.5 geinstalleerd. Wanneer ik nu op deze Mac een tekst bestand wil
> openen met extensie .txt krijg ik als eerste regels een hoop rtf info, zoals
> auteur, schrijfstijl, letters e.d Zooi die ik in de output van het bestand
> niet nodig heb. Dit probleempje heb ik niet via Windows. Wat doe ik niet

Dag Harm

Het kan zijn dat je .txt bestanden met de TextEdit.app van OS X
gemaakt zijn. De default bestandsformaat is dan niet een 'plain text'
file, maar een RTF (Rich Text Format) file.
Daar kom al de extra zooi vandaan.

Probeer een andere editor, ik gebruik TextMate of SubEthaEdit.

gr.

Etienne Posthumus