[PLPUG] Podsumowanie prac Komitetu Założycielskiego

Piotr Tynecki piotr w tynecki.pl
Czw, 28 Lis 2013, 18:02:06 CET

*@Jędrzej Nowak*
Przeczytaj proszę moją wypowiedź w całości.

Polskie prawo w żadnym wypadku nie zabrania wprowadzania zmian w Statucie,
po spotkaniu założycielskim i po przegłosowaniu Uchwały o przyjęciu Statutu.

Polskie prawo nie określa nawet mocy prawnej Uchwały, którą przytoczyłeś.

Powiem więcej, zdaniem Centrum Szpitalna, i 6 letniego doświadczenia
kobiety, z którą dzisiaj rozmawialiśmy, dość często praktykuje się
wprowadzanie zamian w Statucie, właśnie w wyniku przeprowadzanych audytów
tuż przed realną rejestracją w KRS.

Powiem to raz jeszcze, przed rejestracją w KRS, a nie w trakcie działania
Stowarzyszenia.

Wiem, czego się obawiasz Jędrzej, i absolutnie się z Tobą zgadzam - to
bardzo brzydka praktyka. Ale ona nie ma możliwości zaistnieć w czasie
funkcjonowania Stowarzyszenia.

W przypadku jaki opisuję, trzeba wyłącznie 1) poinformować o tym członków
założycieli i pozyskać ich zgodę, kolejno 2) nanieść aktualizacje i okazać
efekty publicznie. W naszym wypadku, z punktu widzenia prawa, zachowana
została wyłącznie inna kolejność.