[PLPUG] Podsumowanie prac Komitetu Założycielskiego

Piotr Tynecki piotr w tynecki.pl
Pią, 13 Gru 2013, 14:17:55 CET

*@Łukasz Oleś*

> Tu jest jakieś niedomówienie, prezydent nie ma władzy nad sądami. Może
> chodzi o to, że na wniosek prezydenta sąd to zrobił?  Mimo wszystko jest
> dla mnie to zwykłe gdybanie. W dodatku sam w którymś wcześniejszym mailu
> napisałeś, że według Centrum  jest to powszechna praktyka(zmiany w statucie
> po spotkaniu założycielskim)

O tej sytuacji poinformował nas jeden z radców prawnych. Nie mam dostępu do
bazy lexa (jeszcze), zatem nie mogę bezpośrednio powołać się na treść jego
protokółu - uzasadnienia Sądu.

Owszem, Centrum Szpitalna dała nam do zrozumienia, że jest to powszechna
praktyka. Ale kolejne spotkania z niezależnymi radcami prawnymi, które
nastąpiły kilka dni po spotkaniu z Centrum Szpitalna, utwierdziły nas w
przekonaniu, że jest to *zła praktyka*, która może *realnie zagrozić nam i
organizacji*.

Nasza sytuacja znacznie różni się od typowych Stowarzyszeń, gdyż
praktykujemy publiczny mailing, logujemy całą historię dyskusji, która
chcąc niechcąca mogłaby zostać wykorzystana przeciwko nam, gdybyśmy
zdecydowali się trwać w tym niepewnym fundamencie.