[PLPUG] Podsumowanie prac Komitetu Założycielskiego

Piotr Tynecki piotr w tynecki.pl
Wto, 10 Gru 2013, 13:15:32 CET

Witajcie,

Radcy prawni, u których zasięgnęliśmy opinii, stwierdzili, iż wstrzymanie
obecnej procedury rejestracyjnej Stowarzyszenia będzie najlepszym
rozwiązaniem niepewnej sytuacji z jaką mamy tutaj do czynienia.

Ponadto, KRS nie był nam w stanie przedstawić (ani mailem, ani
telefonicznie), jakie jest jego stanowisko, wobec przeprowadzania
aktualizacji Statutu, po uprzednim powołaniu Uchwały o przyjęciu Statutu.
Nie pochylił się również nad prezentowaną przez nas ideą zebrania
oświadczeń członków-założycieli.

Na tej podstawie, Komitet Założycielski zdecydował o wycofaniu wniosku o
zarejestrowanie Stowarzyszenia w KRS. W przeciągu najbliższych 2-3 dni
stosowny formularz zostanie w tym celu złożony do KRS.

*Podsumowując, dla bezpieczeństwa organizacji, należy całą procedurę
rozpocząć od początku, zachowując należyty porządek.*

Po licznych konsultacjach prawnych, proponujemy:

   1. Wycofać papiery z KRS - złożyć stosowny formularz.
   2. Zebrać i zarchiwizować wszelkie kopie obecnej dokumentacji.
   3. Zakończyć prace wewnętrzne nad Statutem.
   4. Zlecić audyt formalno-prawny Statutu oraz uchwał.
   1. O ile zajdzie potrzeba: zaktualizować Statut oraz uchwały.
   5. Zorganizować spotkanie członków-założycieli (przyjąć uchwały, wybrać
   władze).
   6. Zlecić audyt formalno-prawny protokołu oraz formularzy KRS:
   1. O ile zajdzie potrzeba: zaktualizować protokół i formularze KRS.
   7. Złożyć kompletną dokumenty do KRS.

Do prac nad Statutem (pkt 2) powinien tym razem zostać powołany specjalny
zespół z radcą prawnym na czele, a prace nad jego treścią lepiej
zorganizowane (modułowo).

W tym celu niebawem zostanie założony nowy temat na grupie.

Pozdrawiam,
Katharsis