[PySilesia] Podsumowanie spotkania organizacyjnego

Filip Kłębczyk fklebczyk at gmail.com
Sat Oct 27 23:38:54 CEST 2012

Wiadomość napisana przez Maciej Szulik <soltysh at gmail.com> w dniu 27 paź 2012, o godz. 22:22:

> Hej,
> Póki nikt się nie wykazał chęcią podsumowania spotkania, postaram się
> zrobić to ja ;)

Wiesz inni notujący (czyli jeszcze jedna osoba) po cichu liczyli, że ich ośmielisz swoim podsumowaniem ;-)

> A więc tak:
> 1. Stronka grupowa - ustalone zostało, że stronkę, w formie prostego
> CMS-a, zostanie przygotowana przez Kubę i Maćka. Z tego co chłopaki
> się deklarowali będzie to bazowało na LFC.
> Hosting, zgodnie z tym co pisał Filip jest udostępniony dzięki
> uprzejmości MegiTeam i zostanie udostępniony przez Filipa chłopakom.

Właśnie rzuciłem hasło chłopakom.

> Kwestia domeny jest jeszcze do ustalenia, Filip się zadeklarował
> napisać do PSF celem zdobycia subdomeny do python.org.

Zaraz się wezmę za pisanie do nich.

> 2. Kolejne spotkanie - wstępnie zostało ustalone na 30 listopada,
> aczkolwiek ten termin jest do potwierdzenia przez chłopaków z
> PyWaw (http://www.pywaw.org/), którzy w ramach pomocy międzygrupowej
> chcą wpaść z prezentacją. Należy zatem zaglądać na tę listę i Filip
> powinien ten termin potwierdzić wkrótce.

Ok, czekamy na rozstrzygnięcie terminu.

> 3. Co do form naszych spotkań, jest kilka propozycji, m. in. sprinty,
> bug day-e, dojo, lightining talks, prezentacje. Tutaj forma każdego
> kolejnego spotkania będzie przyjmowana na bieżącym.
> Tematyka spotkań, będzie przygotowywana zgodnie z naszymi wspólnymi
> oczekiwaniami, które zbierzemy i spiszemy na powstającej stronce,
> no i przede wszystkim zgodnie z naszymi możliwościami prezentacji.

Dokładnie, lista (kto o czym chce usłyszeć i kto o czym może powiedzieć).

Wyobrażam to sobie w postaci strony wiki z tabelką

| Temat | Kto mógłby (potencjalnie) o tym opowiedzieć | Kto jest zainteresowany | Orientacyjnie kiedy |

Przy czym zawsze wpisać trzeba temat i do wyboru (mówcę lub zainteresowanych, lub jedno i drugie)

> 4. Reklama dla naszej grupy jest jak najbardziej konieczna i
> zdecydowaliśmy się na następujące źródła komunikacji:
> Facebook - konto zostanie założone i początkowo prowadzone przez Adama
> Google+ - konto zostanie założone i początkowo prowadzone przez Pawła
> Twitter - konto zostanie założone i początkowo prowadzone przez Macieja
> Po utworzeniu strony, wszystkie powyższe konta zostaną zsynchronizowane
> ze stronką żeby nie utrzymywać kilku różnych źródeł informacji.
> Ustaliliśmy także, że tworzenie nowego kanału IRC nie ma na chwilę
> obecną sensu.

Było też mówione, gdzie warto się potencjalnie reklamować/rozgłaszać i padło:

django.pl (ktoś zdaje się mówił, że ma tam wtyka)
ppcg (pl.python.org)
grupa Usenet pl.comp.lang.python (ktoś rzucił "to nie żyje", ale zacytuję klasyka "wieści o jej śmierci są mocno przesadzone")

> 5. Na spotkaniu omówiliśmy także kwestie dotyczące organizacji
> Europythona '14, gdzie czekamy na informację o wymaganiach dotyczących
> organizacji takiego wydarzenia. Omówiliśmy także kwestię organizacji
> PyCon PL '13 - tutaj Filip jest w trakcie poszukiwania dogodnej
> lokalizacji.
>
> To chyba tyle, jak się pomyliłem lub czegoś zapomniałem to proszę
> o stosowną korektę/uzupełnienie.

Była jeszcze mowa o:
* listach uczestników spotkań na Google Docs (tak by można było zaplanować miejsce, czy je zmienić gdy chętnych będzie więcej niż początkowo zakładano)
* o potencjalnych miejscówkach sptokań prelekcyjnych - Gliwice (Mrowisko via IAESTE, AEiI via Dziekan), Bielsko (Tyszkiewicz via Dziekan Wydziału Informatyki lub na ATH), do tego można jeszcze dodać Rybnik, chyba nie wspominany na zebraniu
* o sponsorach spotkań wykładowych/prelekcyjnych
* o losowaniu licencji PyCharma (pytać u Jetbrains)
* o współpracy z innymi grupami przy tematach language-indepedent jak design, narzędzia programisty etc., gdzie grupy to SRUG (Silesian Ruby Users Group) i Śląska Grupa Użytkowników PHP

A tak poza tym to chyba wszystko. Wielkie podziękowania dla Maćka za bardzo dobre podsumowanie (co ułatwiło mi robotę).

Pozdrawiam,
Filip