[TehPUG] لوگو پاگ

Fatemeh Tarashi tarashikashanifatemeh at gmail.com
Tue Sep 30 21:54:12 CEST 2014

واقعیت منم در مورد لگو چیز زیادی نمیدونم.*۱

حرفتون و برای دیده نشدن خطوط در سطح پایین قبول دارم؛ من برای این سعی کردم
با دقت روش کار بشه که اگر روزگاری خواست برای پوستر یا... استفاده بشه زیبایی
کار حفظ بشه (توی اندازه کوچیک هم که معلوم نیستن، اهمیتی نداره)

اما برای اینکه t خوانده میشه یا نه با ازمون و خطا جواب گرفتم :  از حدودا ۳۰
نفر خواستم که سعی کنن لگو رو بخوانند که پایتون خواندن (اتفاقا بهشون گفتم
برج میلاد معلومه t هست یا ... گفتن که توی حروف انگلیسی فقط i و t هستند که
پایینشون به سمت راست میره و چون برج یه تیکه است نمیتوانه i باشه و حتما t
هست (به غیر از ۴ نفرشون بقیه تا حالا اسم پایتون و یه بار هم نشنیده بودن که
بخوایم بگیم پیش فرض ذهنی داشتن و...)

در مورد استفاده ی برج میلاد موفقم اما ارجاع میدم به نماد تهلاگ (البته به من
ابتدای کار دوستان گفتن بهتره توی نماد از یکی از نمادهای تهران مثل میلاد یا
آزادی استفاده کنم)

در مورد فونت هم درسته دقیقا توقع داشتم یکی بهش ایراد بگیره؛ درسته ما یه
گروه مهندسی محصوب میشیم اما سخت نیستم خواستم به نوعی cool بودن توش گنجونده
بشه, هر چند به نظر خودم اگه بشینیم یه فونت مناسب تر انتخاب کنیم شاید خیلی
بهتر باشه .

اما در مورد زیر مجموعه بودن و ... قبل از شروع حدودا تمام سایت های کاربران
محلی پایتون که توی ویکی بود و باز کردم گروه های دیگری هم بودن که لگو داشتن
(یکیشون اسم گروهشون و با ترکیب  مار برای بعضی حروف درست کرده بود) در نتیجه
فکر میکنم شاید این یه امر انتخابی باشد :)
میخوایم لگو نمادی یا ... داشته باشیم یا خیر؟‌

پ.ن*۱:  اول قرار بود برامون یه گرافیست حرفه ای (رایگان) طراحی کنه به دمو که
رسوند حرفش و عوض کرد و ۵۰۰ تومن پول خواست بعد این روند به شکل های مختلف
ادامه پیدا کرد طوری حدودا ۶ تا طراح (متفاوت دیگه به دلایل مختلف عوض کردن
حرف و...) کار و به نتیجه نرسوندن و در نتیجه مجبور شدم خودم دست به کار بشم .