[TehPUG] تاریخچه تشکیل پاگ تهران و هدف گذاری برای آینده

Mohsen Pahlevanzadeh mohsen at pahlevanzadeh.org
Tue Mar 18 20:37:54 CET 2014

سلام،

فیسبوک؟؟؟؟؟؟‌ هر کدوم از مصادیق community یک راه برای ایجاد ارتباط داره
پ هر کدوم تعریفی خاص دارن و قوانینی خاص....! تو این راه‌ها و ابزار ها
چیزی به نام فیسبوک وجود نداره...

--محسن

On Tue, 2014-03-18 at 03:37 -0700, Fatemeh Tarashi wrote:
 <سلام
 <به نظر بنده آموزش؟ گپ و گفتگو؟ کد نوشتن؟ هدف محسوب نمیشن, هدفی مثل
 <ترویج پایتون یا ... میتونه تمام مواردی که گفتین و شامل بشه .

 <و برای اجتماع باید دید کجا کارایی و دسترسی بیشتری هست...من به شخصه با
 <1 گروه تو فیسبوک موافق ترم.

 <(پیشنهاد اجتماع مجازی واقعا , پیشنهاد خوب و به جایی بود)

 <        سلام
 <        من هم کمکی از دستم بر بیاد انجام میدم.
 <        تولید محتوا هم به صورت گروهی معمولا جواب نمیده مگه اینکه یک
 <        سایت  لینکدونی ایجاد بشه .

>         On 03/17/2014 10:36 PM, Keyvan Hedayati wrote:

 <         <اولا از آقای مهدوی معذرت خواهی می‌کنم که هر سه بار اشتباها
 <         <اسمشون رو مهدی نوشتم ;)
>         >
>         >
 <         <درمورد اجتماع آنلاین بازم سوال من پابرجاست، هدف اون اجتماع
 <         <چی باشه؟ آموزش؟ گپ و گفتگو؟ کد نوشتن؟
 <         <این اجتماع کجا شکل بگیره؟ فروم؟ فیسبوک؟ IRC ؟ ترلو؟ تویتر؟
 <         <اسکایپ؟
 <         <درضمن در حال حاضر کانال #python-ir وجود داره و اگه کسی دوست
 <         <داشته باشه می‌تونه اونجا حضور داشته باشه.
>         >
>         >
 <         <آقای Pahlevanzadeh منم علاقه دارم محتوا تولید بشه ولی تجربه
 <         <نشون می‌ده همچین چیزی امکان پذیر نیست.
> [...]
>         >
>         >
>         >         2014-03-15 23:40 GMT+03:30 Mohsen Pahlevanzadeh
 <         <                با سلام،
>         >
 <         <                با صابر عزیز موافقم و انتقادات و پیشنهاداتی
 <         <                 به جوامع کاربری دارم:
 <         <                ۱. دوستان مهم ابزار نیست (کانال آی آر سی،
 <         <                فروم و غیره ) اینها همه
 <         <                ابزارند و امروزه روز خیلی ساده میشه برپابشن.
 <         <                ۲. پا بودن نفران یک جامعه کاربری خیلی مهمه
 <         <                تا بشه به صورت استقامتی ازش
 <         <                خروجی گرفت فقط ایده قشنگ مهم نیست.
 <         <                ۳. محتوا خیلی مهمه، شروع کردن اینکه تولید
 <         <                محتوا کنید نقطه اصلی شروع
 <         <                کاره: الف. محتوای مستندات مثل کتاب و مقاله
 <         <                که ترویج پایتونه ب. نوشتن کد
 <         <                و ماژول که اصلی ترین کار این جامعه است.
 <         <                ۴. عدم دوباره کاری رو یه اصل بدونید و چرخ رو
 <         <                از نو نسازید.(ولی بهبود
 <         <                خیلی عالیه، حتی بهبود روی یه ماژول دیگه)
 <         <                ۵. بدون جبهه و جهت گیری به نظرات همدیگه گوش
 <         <                بدید، غیر از این پاگ دچار
 <         <                مشکلات عدیده میشه که در بعضی از لاگ‌های
 <         <                شهرستانی شاهد اون هستیم.
 <         <                ۶. برای هر پروژه یک ابتدا و یک انتها در نظر
 <         <                بگیر و با یک برنامه زمانی
 <         <                جلو برید و یک هدف برای پروژه در نظر بگیرید.
 <         <                این نوع کارکرد چندین مزایا
 <         <                داره که در این ایمیل نمی‌گنجه ولی خودتوت
 <         <                بهتر از من می‌دونید.
 <         <                ۷. هر گونه مشکلی رو فقط در حد اختلاف سلیقه
 <         <                فنی بگذارید رشد کنه که بد
 <         <                نیست ولی غیر از اون میشه آفت پاگ.
>         >
 <         <                به امید روزهای خوش
 <         <                --محسن
>         >                 On Sat, 2014-03-15 at 09:34 +0330, Saber
>         >                 Rastikerdar wrote:
 <         <                 <سلام و درود
>         >                 >
 <         <                 <اگر اجازه دهید موضوعی را مطرح می کنم شاید
 <         <                مورد توجه دوستان واقع گردد.
 <         <                 <این نوع نگاه که دوستان دور هم جمع شوند و
 <         <                آن نیز منشا خیر و برکات علمی
 <         <                 <و آموزشی و آشنایی و کسب و کار و دوستی
 <         <                و ... شود بسیار خوب است اما در
 <         <                 <دنیای امروز دستخوش تغییرات مهمی شده است که
 <         <                عرض می کنم:
>         >                 >
 <         <                 <(در اینجا یک مقدمه طولانی در مورد فلسفه
 <         <                دیدگاهم نوشته بودم که دیدم خود
 <         <                 <دیدگاهم زیر سوال رفته است!!! نتیجتا از
 <         <                خیرش گذشتم!)
>         >                 >
 <         <                 <پس اصل مطلب را می گویم:
 <         <                 <دو رویکر به نظر این حقیر می رسد:
>         >                 >
 <         <                 <۱. لاگ در روزهایی مشخص (منظم یا نامنظم)
 <         <                تشکیل شود و در هر جلسه دوستان
 <         <                 <به بحث و تبادل نظر و در نهایت برنامه ریزی
 <         <                برای جلسه بعد بپردازند.
>         >                 >
 <         <                 <۲. اما راه دوم که به نظرم با سبک و سیاق و
 <         <                نیاز و فرهنگ و اندیشه جامعه
 <         <                 <جدید و امروزی بشر قرابت بیشتری دارد:
 <         <                 <- اجتماعی آنلاین تشکیل شود.
 <         <                 <- در آن به تبادل لینک و مطالب و گفت و گو
 <         <                و ... پرداخته شود. اشکالی هم
 <         <                 <ندارد رفتارهای دنیای حقیقی (جدل ها و شوخی
 <         <                ها و ...) نیز در آن مجاز یا
 <         <                 <فرهنگ (در حد اعتدال) شود.
 <         <                 <- بعد از یک مدت مشخص نهایتا تصمیم گرفته
 <         <                شود جلسه حقیقی (فیزیکی) در چه
 <         <                 <تاریخی با چه اهداف و موضوعاتی تشکیل شود. و
 <         <                انتظار رود که اهداف حتما
 <         <                 <محقق شود. عنایت دارید که ارتباطات در دنیای
 <         <                امروز دو دسته اند. حقیقی یا
 <         <                 <مجازی! مزایای هیچ کدام را نمی توان از
 <         <                دیگری انتظار داشت. ممکن است ساعت
 <         <                 <ها یا روز ها ارتباط مجازی نهایتا منجر به ۲
 <         <                ساعت ارتباط حقیقی شود. اما
 <         <                 <همان ۲ ساعت را نمیتوان به هیچ گونه جبران
 <         <                یا جایگزین کرد.
>         >                 >
 <         <                 <اگر هنوز این نامه را  مطالعه می فرمایید
 <         <                پیشنهاد بنده این است که بیش از
 <         <                 <پاگ فیزیکی به پاگ مجازی بیندیشید و البته
 <         <                از دل آن پاگ فیزکی منظم را
 <         <                 <نیز بزایید! مقصود این حقیر فروم نیست! حتی
 <         <                اگر فکر می کنید جایی مثل
 <         <                 <کلوپ یا سایت مجزا یا ... می تواند ۵۰ درصد
 <         <                خواسته ها را محقق کند چرا که
 <         <                 <نه! فقط جایی باشد که راحت باشد. دم دست
 <         <                باشد. متنوع باشد. آزاد باشد. با
 <         <                 <کلاس و سنگین و در عین حال صمیمی باشد.
 <         <                و ...
 <         <                 <بنده نیز به شما قول می دهم از لاگ بسیار
 <         <                خوب تهران هم پربار تر می شود!
>         >                 >
>         >                 > On 03/14/2014 11:10 PM, Keyvan Hedayati
>         >                 wrote:
>         >                 >
 <         <                 < <با سلام
>         >                 > >
 <         <                 < <باتوجه به اینکه الان لیست پستی‌مون حدود
 <         <                ۱۰۰ نفر عضو داره و اکثر
 <         <                 < <دوستان با روند تشکیل پاگ و اهداف اولیه‌ش
 <         <                آشنایی ندارن و اینکه روند
 <         <                 < <فعلی پاگ با اهداف اولیه‌اش یکی نیست
 <         <                خواستم اول یه توضیحی درمورد نحوه
 <         <                 < <آغاز به کار پاگ بدم و در آخر نظرسنجی در
 <         <                مورد آهداف آینده پاگ داشته
 <         <                 < <باشیم:
>         >                 > >
>         >                 > >
 <         <                 < <حدود تیر و مرداد ماه امسال آقای مهدی
 <         <                پیشنهاد تشکیل PUG رو به لاگ
 <         <                 < <تهران دادند که این متن اولین ایمیلشون
 <         <                بود:
 <         <                 < <        با سلامنظر دوستان و مخصوصا
 <         <                دوستان پایتون کار در مورد راه
 <         <                 < <        اندازی یک Python Users Group -
 <         <                PUG به عنوان زیر مجموعه لاگ
 <         <                 < <        چیه؟اول آیا از نظر اساس نامه و
 <         <                مرامنامه و قوانین و مقررات
 <         <                 < <        لاگ این کار امکان پذیر است؟دوم
 <         <                آیا از نظر زمان و مکان
 <         <                 < <        برگزاری جلسات با توجه به
 <         <                اینکه PUG زیرگروه لاگ است محدودیت
 <         <                 < <        خاصی داریم؟سوم آیا استقبال عمومی
 <         <                از چنین زیر گروهی وجود
 <         <                 < <        خواهد داشت؟چهارم آیا افراد
 <         <                داوطلبی که از نظر وقت و حوصله و
 <         <                 < <        سایر مسائل بتونند در این زیر
 <         <                گروه همکاری کنند وجود
 <         <                 < <        دارند؟(خودم هستم ولی یه دست صدا
 <         <                نداره)پنجم اساسا آیا وجود
 <         <                 < <        چنین زیر گروهی کارایی داره و این
 <         <                گروه می تونه مفید باشه؟ششم
 <         <                 < <        چه اهدافی برای این زیر گروه باید
 <         <                در نظر گرفته بشه؟البته ان
 <         <                 < <        شا الله بعد از جلسه لاگ این هفته
 <         <                حضوری با دوستان صحبت خواهم
 <         <                 < <        کرد ولی فکر کنم اگر از قبل یه
 <         <                پیش زمینه داشته باشیم بهتر
 <         <                 < <        بتونیم بحث کنیم
 <         <                 < <متن اصلی:
>         >                 > >
>         >                 http://lists.tehlug.org/pipermail/general/2013-July/003382.html
>         >                 > >
>         >                 > >
>         >                 > >
 <         <                 < <بعد از صحبت‌هایی که شد در نهایت آقای
 <         <                مهدی با این ایمیل شروع کار
 <         <                 < <کارگروه رو اعلام کردند:
 <         <                 < <        با سلام و آرزوی قبولی طاعات و
 <         <                عبادات شمابا هماهنگی هایی که
 <         <                 < <        با بعضی از دوستان در تهران لاگ
 <         <                داشتیم قرار شد کارگروهی برای
 <         <                 < <        زبان پایتون زیر نظر تهران لاگ
 <         <                نشکیل شوددر مورد زمان برگزاری
 <         <                 < <        جلسات این کارگروه هنوز تصمیم
 <         <                قطعی گرفته نشده است بنای این
 <         <                 < <        کارگروه بر رعایت ادب و احترام
 <         <                است. گرچه افراد تازه کار و
 <         <                 < <        مشتاق به یادگیری می توانند در
 <         <                جلسات این کار گروه شرکت کنند
 <         <                 < <        ولی این کارگروه مکانی برای شروع
 <         <                یادگیری برنامه نویسی نیست.
 <         <                 < <        بیشتر تبادل دانش و اطلاع از
 <         <                موضوعات مفید و جدید مد نظر است و
 <         <                 < <        امیدواریم بتوانیم خروجی مناسبی
 <         <                برای لاگ نیز داشته
 <         <                 < <        باشیم.دوستانی که مایل به همکاری
 <         <                هستند نیم ساعت قبل از جلسه
 <         <                 < <        بعدی تهران لاگ در محل جلسات حضور
 <         <                پیدا کنند.همچنین خوشحال می
 <         <                 < <        شیم که با نظرات خودتون ما رو
 <         <                یاری کنید.
 <         <                 < <متن ایمیل:
>         >                 > >
>         >                 http://lists.tehlug.org/pipermail/general/2013-August/003453.html
>         >                 > >
>         >                 > >
>         >                 > >
 <         <                 < <جلسه اول دوستانی که حضور داشتن تقریبا
 <         <                همه نظرشون این بود که کارگروه
 <         <                 < <آموزش پایتون نباشه و بجاش روی داشتن
 <         <                خروجی تمرکز داشته باشه و اولین
 <         <                 < <هدفی که آقای افاضاتی پیشنهادش رو دادن
 <         <                نوشتن یه متن
 <         <                 < <مثل phptherightway.com باشه که
 <         <                تازه‌کارها بتونن با خوندن اون شروع به
 <         <                 < <یادگیری پایتون بکنن، نوشتن این متن به
 <         <                علت همکاری نکردن اعضا ۳ الی ۴
 <         <                 < <ماه از وقت پاگ رو گرفت و در نهایت خروجی
 <         <                مناسبی نداشت(برای اطلاعات
 <         <                 < <بیشتر می‌تونید به بورد ترلو مراجعه کنید)
 <         <                از طرفی آقای مهدی که
 <         <                 < <پیشنهاد تشکیل پاگ رو داده بودن و قرار
 <         <                بود مدیریت کارگروه رو به عهده
 <         <                 < <بگیرن وقت‌شون پر شد و کاملا کمرنگ شده
 <         <                بودن، از طرفی استقبال از جلسات
 <         <                 < <هم کم شده بود. تا اینکه پیشنهاد داده شد
 <         <                که تو یه جلسه راجع به اهداف
 <         <                 < <جدید و تغییر روند پاگ صحبت کنیم که نتیجه
 <         <                اون بحث هم این شد که جلسات
 <         <                 < <به صورت بحث آزاد باشن. چند جلسه به این
 <         <                روال برگزار شد و بعد جلسات
 <         <                 < <حالت ارائه و کارگاه رو داشت و تا فعلا
 <         <                همین روند رو داشته.
>         >                 > >
>         >                 > >
 <         <                 < <همون طور که میبینید اهداف اولیه پاگ با
 <         <                روش فعلی یکی نیست و این همیشه
 <         <                 < <برام تناقض ایجاد کرده.
>         >                 > >
>         >                 > >
>         >                 > > TL;DR
 <         <                 < <خب حالا برای اینکه به اصطلاح همه تو یه
 <         <                خط باشیم و بتونیم به جلسات یه
 <         <                 < <نظمی بدیم و بعدا بتونیم پاگ رو بیشتر
 <         <                گسترش بدیم و فعالیت‌هامون رو
 <         <                 < <بیشتر کنیم می‌خواستم ببینم دوستان چه
 <         <                اهداف و انتظاراتی از پاگ دارن؟
 <         <                 < <و علاقه‌دارن چه فعالیت‌هایی تو جلسات یا
 <         <                خارج از جلسات انجام بشه؟
 <         <                 < <درضمن اینم بپرسم که از دوستان چند نفر
 <         <                علاقه و وقت همکاری با پاگ رو
 <         <                 < <دارن؟
 <         <                 < <ممنون