[TehPUG] RfAttendance - برنامه‌ای برای ثبت حضور افراد با تگ RFID

Keyvan Hedayati k1.hedayati93 at gmail.com
Mon Dec 29 20:28:09 CET 2014

با سلام
حدود چند ماه پیش تو لیست لاگ تهران بحثی پیش اومده بود در مورد ثبت اسامی
افراد شرکت کننده و راه‌های مختلفی برای اینکار پیشنهاد شد که در آخر هم بحث
به جایی نرسید در پی اون ما هم تو پاگ جلسه‌ای در این مورد داشتیم و به این
نتیجه رسیدیم که برنامه‌ای با کیوی و پایتون برای اندروید بنویسیم که با
استفاده از NFC گوشی و تگ‌های RFID که همه همراه دارن (کارت مترو، دانشجویی و
...) حضورشون رو تو هر جلسه ثبت کنه و بعد به سایت وصل بشه و اسامی رو وارد
کنه.
بعد از چندماه بالاخره وقت کردم برنامه رو بنویسم و به یه جایی برسونم، الان
میشه جلسات و افراد رو تعریف کرد و حضورشون رو ثبت کرد البته هنوز جای کار
داره:
− ماژول سرور و امکان Sync هنوز اضافه نشده و فقط میشه اطلاعات رو Export کرد.
− ظاهر برنامه جای کار داره و باید جذاب‌تر باشه.
- کد نیاز به تمیزکاری داره.

سعی می‌کنم به مرور برنامه رو بهتر بکنم و در نهایت برنامه رو تو گوگل پلی
قرار بدم. فایل apk برنامه رو می‌تونید از لینک زیر دریافت کنید:
http://keyvan.lxsameer.com/RfAttendance_0.1.apk

سورس پروژه هم تو گیت‌هاب پاگ موجوده و دوستانی که علاقه‌مند هستن می‌تونن به
بهتر شدن پروژه کمک کنن.
https://github.com/tehpug/RFAttendance

در یکی از جلسات آینده پاگ هم ارایه‌ای در مورد کیوی خواهیم داشت و همراه با
توضیح نحوه کار برنامه.

--
Live long and prosper,
K1.H <http://k1h.ir/>