[python-nl] Pygame

Marc Stevens marcs at ziggo.nl
Thu Apr 9 20:54:19 CEST 2015

Geachte python experts,

Na een tijdje zoeken ben ik er achter gekomen dat je voor pygame een x86 versie van python nodig hebt.
Ik heb toen python 34  gedownload want 3.5 schijnt op een of andere manier ook niet te werken.
Heb daarna ook pip aan het werken gekregen, maar krijg echter ook hiermee pygame niet aan het werken.
Ik heb pygame wel succesvol gedownload en geinstalleerd, maar ik kan me nog iets herinneren van mijn vorige computer dat er nog enige handelingen nodig zijn om pygame te activeren (iets van Pypi en ez_setup.py of zoiets).
Verder gaat er nog iets verkeerd. Als ik Python Gui open met slechts een klik, worden er verschillende vensters geopend.
De verklaring dat het allemaal niet zo lekker loopt is dat ik nu met windows 8 werk.
mijn vraag : hoe krijg ik pygame aan het werken zodat ik grafische programma’s kan laten draaien en hoe krijg ik de Gui fatsoenlijk geopend.

                                                                                            B.V.D.

                                                                                                    Groetjes Marc Stevens