[python-nl] float

Geert Stappers stappers at stappers.nl
Wed Oct 15 22:29:25 CEST 2014

On Wed, Oct 15, 2014 at 09:42:52PM +0200, Marc Stevens wrote:

> Dacht een eenvoudig ?def? programmaatje te willen schrijven.Valt dus een klein beetje tegen.
> Niet erg, maar wat is dat nu met dat  ? float??  Waarschijnlijk iets
> met een te groot onafgerond getal of zo iets.de computer schijnt het
> niet te pikken.

import math

def invoer():
    graden=float(raw_input("geef het aantal graden in"))
    print "dat is omgerekend in radialen:",
    x=math.radians(graden)
    print x

while 1:
    invoer()
    x=raw_input("nog eens?j/n")
    if x=="j":
        invoer()
    else:
        break

> Kan er op internet niet veel zinnigs over vinden. Iets bekent bij jullie?

van de
    graden=raw_input("geef het aantal graden in")
is
    graden=float(raw_input("geef het aantal graden in"))
gemaakt

> Dit probleem zal ik vast vaker tegen komen. Altijd toch nog fijn om te weten.
>
> 						Als iemand wat weet,
>
>                                                                     alvast bedankt, Marc.

Groeten
Geert Stappers