[python-nl] debconf database uitlezen

Geert Stappers stappers at stappers.nl
Fri Aug 31 17:12:05 CEST 2012

On Fri, Aug 31, 2012 at 03:56:18PM +0200, Geert Stappers wrote:

> [...]
>
> Linux distributies als Debian en afgeleiden als Ubuntu en Mint
> doen tijdens package installatie user communicatie m.b.v. debconf
> ( http://en.wikipedia.org/wiki/Debconf_%28software_package%29 )
>
> Die user input wordt opgeslagen om betere default antwoorden voor
> de user te hebben bij upgrades en herconfiguratie.
>
> Het is die database die ik graag met Python zou willen uitlezen.
> en dan deels geformateerd en sorteert "printen" naar standard out.
>
> In mijn onderzoek heb ik een Perl script gevonden dat voor 80%
> doet wat ik zoek. Het print alles ongesorteert.

Inmiddels een   debconf-get-selections.py   gevonden.

> Een vertaalslag van dat script naar Python maken lukt mij niet.

Luke Kenneth Casson Leighton is het een 2007 wel gelukt  :-)

> Ik zit vast met de Python module debconf en het voorbeeld op
> https://mknowles.com.au/wordpress/2009/10/09/python-debconf-configuration-by-example/
>
> Daar in dat voorbeeld wordt gesproken over een DEBCONF_FRONTEND
> waar ik mijn toepassing geen raad mee weet. Ik heb het vermoeden
> de Perl module 'debconf' en de Python module 'debconf' wel in naam
> hetzelfde zijn, maar niet in functionaliteit.

In het gevonden Python script wordt NIET de Python module debconf gebruikt.
Er wordt uit de directory /var/cache/debconf gelezen.

> Wat adviseren jullie om een debconf database uit te lezen?

Na mijn vorige E-mail geschreven te hebben,
had ik nieuwe key words om aan Google te voeren.

Met http://lkcl.net/d-i/debconf-get-selections.py
heb ik 80% van de functionaliteit die ik zoek in Python.

Ik kan weer vooruit.    \o/

Groeten
Geert Stappers
--
> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.