[python-nl] user in dabase zetten (Python/Django)

Thu Mar 3 21:53:52 CET 2011

On Thu, 3 Mar 2011 15:02:22 +0100
Robert-Reinder Nederhoed <r.r.nederhoed op gmail.com> wrote:

> Is dit wat je zoekt?
> http://docs.djangoproject.com/en/dev/ref/models/fields/#django.db.models.ForeignKey
>
> Een User obect gebruiken als referentie bij een wijziging.

  username_first = models.ForeignKey('auth.User')

De invoerder en wijziger kan nu inderdaad zijn naam in een lijst
opzoeken en aanklikken. Dat kan ik gebruiken als ik foto's aan objecten
ga linken, objecten aan tentoonstellingen en tentoonstellingen aan
galeries. Ik zou echter het liefst zoals de datum van aanmaak en
die van wijzging, automagisch eenmalig de naam van de invoerder en bij
elke wijziging de naam van de wijziger in de database opnemen.

Is er geen enkele manier om een variabele met de django-gebruiker op te
vragen en in het model te verwerken?

Dank,
Jaap.