[python-nl] pypi watcher

Maurits van Rees maurits at vanrees.org
Wed Jul 6 10:01:44 CEST 2011

Op 06-07-11 01:08, Marc Rijken schreef:
> Voor mijn applicaties maak ik gebruik van diverse packages op PYPI. Ik
> wil makkelijk kunnen volgen welke packages een nieuwe versie hebben
> gekregen. Ik heb daarom een site gemaakt om dat te doen:
> http://pypiwatcher.atmiz.org <http://pypiwatcher.atmiz.org/>. Eens per
> dag krijg ik een mailtje als er een nieuwe versie is uitgebracht van
> een door mij gebruikte package. Wie het wil, kan het ook gebruiken.
> Suggesties ter verbetering zijn van harte welkom.

Dank voor je bijdrage, kan handig zijn.

Zelf gebruik ik af en toe z3c.checkversions

Het vind nieuwere versie van je (in bv een virtualenv) geïnstalleerde
pakketten, of van pakketten in een buildout config file (kan zeer
eenvoudig zijn, zie voorbeeld in de docs)

Zie http://pypi.python.org/pypi/z3c.checkversions

--
Maurits van Rees
Web App Programmer at Zest Software: http://zestsoftware.nl