[python-nl] PUNIC

Klaas van Schelven klaas at vanschelven.com
Sun Sep 12 12:24:25 CEST 2010

Ha allen,

Goed idee, hierbij my 2 cents. (Wij zijn met z'n tweeen, dus het speelt iets
minder, maar kan zeker helpen om een klant te overtuigen)

Het belangrijkste aspect voor mij zou zijn dat ik weet wie ik als
achtervanger inzet. Dat betekent liefst ook dat ik wel eens samen met die
persoon (personen) heb gewerkt.

Dat sluit dan weer mooi aan bij een andere wens/gedachte die ik als
relatieve eenpitter wel eens mee speel: af en toe samen een projectje doen.

De PUN voorziet in de behoefte mensen te ontmoeten, te zien waar ze mee
bezig zijn etc. Maar echt coden doe je daar toch niet snel.
Ik zou het best leuk vinden om regelmatig een projectje op te pakken met
zijn tweeen, drieen, vieren. In de avonduren met Chinees of bijvoorbeeld een
dagdeel.

Op te pakken projecten kunnen van alles zijn. Liefst wel met raaklijnen met
dingen waar we echt mee bezig zijn. Bijv. een verbetering in een OS project
wat je gebruikt, of een onderdeel van je eigen code dat je wilt uitfactoren
en een stukje OS van wilt maken. Ik heb in ieder geval genoeg leuke dingen
liggen.

Voordeel is dat je een hoop leren kan van een ander, dat je af en toe eens
wat anders code dan productiecode en dat je mensen leert kennen en hun
technische kwaliteiten op waarde kan schatten. En daarmee zijn we dan terug
bij het oorspronkelijke onderwerp: de achtervangers.

Hoe dan ook: als er mensen geinteresseerd zijn zet ik graag wat op. Locatie
kan ik wel regelen, chinees ook.

groet,
Klaas

www.legalsense.nl