[python-nl] Vervuiling code coverage report

Wichert Akkerman wichert at wiggy.net
Tue Nov 9 18:25:13 CET 2010

On 2010-11-9 14:41, Gerard @ Gmail wrote:
> Hi All,
>
> Ik loop tegen een aspect aan tijdens het schrijven van testcode en ik
> vroeg me af hoe jullie daar mee om gaan.
>
> Ik heb een behoorlijk uitgebreide test suite opgezet om mijn Django
> project in goede banen te lijden (houden).
>
> Als ik een bepaalde view(method) test waarin functies aangeroepen worden
> dan zijn die functies volgens mijn coverage report wel gebruikt maar dus
> niet expliciet getest.

Die code is gebruikt tijdens de test, dus ze zijn gewoon getest.
Mogelijk bedoel je dat ze geen unittest hebben? Dan zou je je test setup
moeten aanpassen dat je alleen de unittests kan draaien en de rest
overslaat en daar de coverage data van pakt.

Wichert.

--
Wichert Akkerman <wichert at wiggy.net>   It is simple to make things.
http://www.wiggy.net/                  It is hard to make things simple.