[python-nl] xml Office

Jasper Spaans spaans at fox-it.com
Tue May 4 10:18:50 CEST 2010

On 04/05/10 10:00, Michiel Overtoom wrote:

> Is de genererende machine een Windows systeem?  In dat geval kun je Word ook aansturen via COM (win32com).  Op die manier maak ik voor het bedrijf waar ik werk de facturen.  Ik gebruik overigens geen tables, maar tabstops voor de horizontale positionering van bedragen in kolommen.
>
> Ik wil overigens naar een situatie toe dat we niet meer afhankelijk zijn van Microsoft Office, de facturen als PDF genereren lijkt dan voor de hand te liggen. Nog niet aan toegekomen...
>
> Groets,

Nog twee andere opties die misschien de moeite van het bekijken waard
zijn die nog niet langsgekomen zijn: headless openoffice (met de
python-uno bridge natuurlijk!), of oldskool LaTeX genereren en omzetten
naar pdf. Disclaimer: zelf heb ik beiden nog nooit gedaan voor facturen.

Groet,
Jasper

--
Ir. Jasper Spaans