[python-nl] PyObjC Segfault

Pepijn de Vos pepijndevos at gmail.com
Thu Feb 25 18:42:06 CET 2010

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel druk bezig met een event systeem toe te voegen aan PyMouse, mijn muis-besturings module.

Nu heb ik uitgevonden dat er in ObjC een event systeem zit, maar ik kan er maar niet achter komen hoe het precies werkt. Weet iemand hier daar iets over?

Om te beginnen importeer ik de hele zooi:
from Quartz import *

Daarna heb ik geprobeerd een event tap te maken door middel van deze pagina:
http://developer.apple.com/mac/library/documentation/Carbon/Reference/QuartzEventServicesRef/Reference/reference.html#//apple_ref/c/func/CGEventTapCreate

Ik kwam tot deze code:
CGEventTapCreate(kCGHIDEventTap, kCGTailAppendEventTap, kCGEventTapOptionListenOnly, kCGEventLeftMouseDown, MyFunction)

Maar dat geeft direct een segfault.
Ik heb wel uitgevonden dat je de event eerst aan een eventloop moet toevoegen, maar waar ik die vandaan haal...
CFMachPortCreateRunLoopSource(None, CFMachPortRef, 0) -> None
CFRunLoopGetCurrent() -> heleboel output

Ik weet ook niet of dat iets te maken heeft met de segfault.

Bij voorbaat dank.

Pepijn de Vos