[python-nl] Probleem met pythonpath

Dexter a.esselink at gmail.com
Wed Aug 4 12:33:55 CEST 2010

Hey allemaal,

Ik heb een klein probleempje,
Mijn systeem draait op kubuntu, daarin zit python 2.6 in de repository,
Omdat ik NuPIC van numenta (http://numenta.com/) wil installeren, en
daarvoor python 2.5 moet builden van source (Het heeft perse 4byte unicode
nodig).
Moet ik python2.5 installeren,

Maar omdat ik daarvoor wel eens wat heb zitten kloten met 2.5, staat hij al
geinstalleerd, maar ik wil het weer compleet van mn systeem verwijderen.
Dat is nu redelijk klaar, het probleem is, dat wanneer ik python intyp, de
shell van 2.5 start.
Dat terwijl mijn pythonpath wel naar de bin van 2.6 verwijst.
Wie weet waar het probleem kan liggen?

Dan een tweede vraag, zodra mijn systeem weer op orde is, waar kan ik dan
het beste de python 2.5 installeren?, ik ben van plan om voor NuPIC een
virtualenv te draaien.

Alsvast bedankt, Dexter