[python-nl] 24 september?

Gijs Molenaar gijs at pythonic.nl
Fri Sep 18 00:54:57 CEST 2009

Kuno Woudt wrote:
> Hallo,

> Gebruikt er al iemand python 3 in productie?
>
> Ik heb de indruk dat nog heel veel libraries niet python 3 compatible
> zijn, maar misschien zijn jullie ervaringen anders.
>
> Mocht iemand hier pogingen gedaan hebben om over te stappen op python
> 3 dan zou ik daar graag een (lightning-) talk over zien.

Ik heb een rewrite gemaakt van de monetdb (www.monetdb.nl) python API
naar een native implementatie, en daar ook rekening gehouden met
python3. Uiteindelijk, met wat pijn en moeite, is daar een hybride API
uit gekomen. Ik kan daar in het kort wat over vertellen, ik weet alleen
niet of ik de tijd heb om het voor te bereiden.  Uiteindelijk valt
python 3 best mee, ik denk dat de veranderingen overschat zijn.

  - gijs