[python-nl] Nederlandse Datumvelden en Komma's in Django's Forms

Jeroen Ruigrok van der Werven asmodai at in-nomine.org
Tue May 12 21:33:14 CEST 2009

Hoi Klaas,

-On [20090512 20:55], Klaas van Schelven (klaasvanschelven at gmail.com) wrote:
>Ik zou graag Nederlandse datumnotatie gebruiken in de datumvelden (zowel bij
>het weergeven als bij het parsen) in mijn forms.
>Vergelijkbaar: komma's ipv punten in DecimalFields / FloatFields.
>
>Wat googlen levert eigenlijk behoorlijk weinig op, behalve een algemene
>verwijzing naar Babel.

Er is inderdaad een Babel/Django integratie mogelijk. Ik heb deze niet
geschreven en weet er verder ook weinig van af daar ik mij binnen Babel met
andere dingen bezig hou, maar je kan meer nalezen op
http://babel.edgewall.org/wiki/BabelDjango

Het lijkt er op dat dat momenteel de beste manier is. Als ik zo
http://docs.djangoproject.com/en/dev/topics/i18n/ bekijk lijkt het er op dat
het huidige i18n verhaal binnen Django op vertalingen focust. Als ik dan ook
nog http://code.djangoproject.com/ticket/7980 er bij zie, lijkt het er op
dat het nog wel even gaat duren.

Dus je snelste route is momenteel via Babel.

Kijk op die link van Babel even bij
http://babel.edgewall.org/wiki/BabelDjango#decimalfmt en/of
http://babel.edgewall.org/wiki/BabelDjango#currencyfmt
Ik denk dat je je dat genoeg op pad moet brengen. Zo niet, laat het even
weten.

En nu Babel even updaten met CLDR 1.7. :)

--
Jeroen Ruigrok van der Werven <asmodai(-at-)in-nomine.org> / asmodai
イェルーン ラウフロック ヴァン デル ウェルヴェン