[python-nl] (onbetaalde) Roundup hulp gezocht

Reinoud van Leeuwen reinoud.v at n.leeuwen.net
Thu Jul 23 13:07:56 CEST 2009

Hulp gezocht bij roundup aanpassingen

Ik ben op zoek naar een of enkele python enthousiastelingen die me kunnen
helpen bij het aanpassen van een Roundup tracker.

Naast computernerd ben ik freelance fotograaf en ik werk onder voor de
stichting Make a Memory (http://makeamemory.nl). Deze stichting maakt
fotoreportages van doodgeboren of terminaal zieke kinderen zodat de ouders
achteraf mooie professionele foto's hebben. Niet altijd even gemakkelijk
werk, maar helaas maar al te vaak hard nodig. Al het werk voor deze
stichting is belangeloos; de fotografen dragen zelfs het auteursrecht van
hun werk over aan de ouders.

Makeamemory is een initiatief van drie fotografen die een stichting hebben
opgericht en inmiddels een pool van rond de 80 fotografen die in een
steeds groter deel van Nederland werkzaam zijn. 24 uur per dag worden
oproepen aangenomen en wordt dan zo snel mogelijk een fotograaf geregeld
die in de regel binnen een uur in (meestal) een ziekenhuis aanwezig kan
zijn. Op dit moment krijgt de stichting ongeveer 10 oproepen per week,
maar doordat er steeds meer ziekenhuizen met dit werk bekend worden groeit
dat aantal.

En omdat de workflow nu vooral '3 mensen met een kladblok en 1 gsm' is,
vond ik het tijd om daar mijn expertise ook op een ander gebied toe te
passen.

Inmiddels ben ik redelijk gevorderd met het customizen van roundup: de
bedoeling is dat je op basis van het adres van het ziekenhuis makkelijk op
googlemaps een fotograaf in de buurt kunt vinden, en dat de rest van de
verwerking ook geautomatiseerd wordt (ftp directory maken, binnengekomen
foto's op een aantal aspecten automatisch checken, status en doorlooptijd
bewaken etc).
Ik merk alleen dat ik hierin minder opschiet dan ik hoopte en daarom zou
ik best wat hulp kunnen gebruiken ";-)

Het wordt allemaal geen groots opgezet open source project, en het is
helemaal onbetaald (als fotograaf krijg ik nu niet eens reiskosten
vergoed; gelukkig betaalt mijn baas mijn kilometers). Maar als we met een
paar mensen kunnen samenwerken denk ik dat we iets veel mooiers kunnen
maken dan ik in mijn eentje. En als er mensen zijn die eerder roundup
hebben aangepast en weten wat detectors en auditors zijn, denk ik dat we
vlot moeten kunnen opschieten.

Iemand interesse?

"Nothing is as subjective as reality"
Reinoud van Leeuwen    reinoud.v at n.leeuwen.net