[python-nl] [Re: Aftrekken van lists...]

Jeroen Ruigrok van der Werven asmodai at in-nomine.org
Sun Mar 2 21:22:30 CET 2008

-On [20080302 20:45], Andre van der Vlies (andre at vandervlies.xs4all.nl) wrote:
>'foo r' lijkt mij. Er staat immers maar een (1) 'r' in bar. De 'r' die
>overblijft komt van 'bar' en de spatie lijkt mij ook relevant..

Bij strings is de positie belangrijk en kan je niet zomaar willekeurige
letters tegen elkaar wegstrepen. Dus wat je suggereert gaat niet op.

In dit geval is de + geen optel operator maar een concatenation operator
(vergelijkbaar met a||b als je het via vector calculus zou willen
uitleggen).

--
Jeroen Ruigrok van der Werven <asmodai(-at-)in-nomine.org> / asmodai
イェルーン ラウフロック ヴァン デル ウェルヴェン