[python-nl] PUN meetings?

Jan Claeys lists at janc.be
Fri Jun 6 22:02:20 CEST 2008

Op donderdag 05-06-2008 om 18:16 uur [tijdzone +0200], schreef Martijn
Faassen:
> Het zou leuk zijn weer eens een PUN meeting te organiseren. Als iemand
> ruimte organiseert, biedt ik bij deze aan een praatje over Grok te
> houden. Het laatste praatje hierover was tenslotte uit 2006. :)
>
> Misschien dat we ook iemand kunnen vinden om bijv. een praatje over
> Pylons en Django te houden? Maken we er een web framework meeting van.
> We zouden dit dan i.p.v. langere presentaties ook in de vorm van een
> (gestuurde) discussie met korte presentatie momenten kunnen doen.

Naast een PUN meeting is het misschien ook leuk als er weer eens wat
meer mensen "hier" op #python-nl op Freenode komen rondhangen.

Ik ben de laatste maanden bezig geweest met voorzichtig hier en daar
mensen daarnaar te verwijzen, en de laatste tijd zijn er toch meerdere
malen per week discussies en/of vragen van (vooral) beginnende
Python-gebruikers.  Ik vind dit dus een leuke & handige manier om mensen
een beetje wegwijs te maken binnen de python-wereld.

Nu is het zo dat ik daar plots door sommigen als een Python-guru
beschouwd wordt, terwijl dat een titel is die eerlijk gezegd eerder
toekomt aan sommige mensen op deze lijst, en misschien moeten die daar
dus ook een beetje rondhangen soms...?  ;-)

PS: als de huidige "eigenaar" van #ubuntu-nl (Freenode nick 'guido_w' =
Guido Wesdorp?) dat wil, ik zou graag het kanaal van hem overnemen,
zodat we in geval van nood vervelende personen kunnen verwijderen (ik
denk dan vooral aan spammers e.d.--ik ben meestal erg vergevingsgezind
(of is het lui?) als IRC-oper).

--
Jan Claeys