[python-nl] Python-nl meetup in augustus

Remco Wendt remco at maykinmedia.nl
Tue Jul 15 23:28:39 CEST 2008

2008/7/15 Jeroen Vloothuis <jeroen.vloothuis at xs4all.nl>:

> Dit lijkt me een prima verslag en voorstel voor hoe verder te gaan met de
> meetings. Ik heb nog wel een opmerking:

> Ik zou willen voorstellen geen vast format te hebben voor de meetings qua
> praatjes. Dat scheelt met het plannen qua sprekers voor een avond (in het
> ergste geval gaan we met zijn allen wat bier drinken :-)

Het is mijn idee om ook een beetje de rol aan te nemen van iemand de mensen
enthousiasmeert om praatjes te komen geven en er zo voor zorgt dat er elke
keer weer genoeg interessants is om naar te luisteren. Jason Kirtland die
het in Portland organiseert doet dit ook zo, en dat werkt goed. Als er een
keer minder presentators zijn is dat ook niet erg natuurlijk. Maar ik ben
ervoor eerst even te kijken hoe dit gaat.

> Ook vind ik juist de het in de reden vallen van elkaar tijdens de
> presentaties juist een van de leuke dingen van de meetings (ook als
> presentator). Wellicht dat we dus meer iets kunnen doen waarbij wie het
> eerste aangeeft een presentatie te willen doen tijd kan claimen voor de
> lengte die die persoon nodig denkt te hebben (met een redelijk maximum). Dat
> zou dan wat mij betreft zelfs op de avond zelf verder ingevuld kunnen
> worden.

Ik ben wel voor een vaste tijd voor de presentaties (tijdens de laatste PUN
liep het nogal lang uit allemaal, en juist het borrel deel naderhand is
waardevol). Maar zoals ik al zei moet wat uitloop kunnen en is vragen
tussendoor stellen natuurlijk geen enkel probleem (wij bepalen natuurlijk
niet hoe de presentator het liefst zijn presentaties geeft).

Remco
--
Maykin Media
Damrak 355, 1012 ZJ Amsterdam