[python-nl] mod_python pyo beveiligen en onleesbaar maken

Remco Wendt remco at maykinmedia.nl
Tue Jul 1 11:51:26 CEST 2008

2008/6/30 Jan Claeys <lists at janc.be>:

> Server-side code werkelijk "onleesbaar" maken voor de de mensen die de
> server beheren is absurd, want dan kan mod_python die per definitie ook
> niet meer lezen (en hetzelfde geldt voor andere programmeertalen &
> -platformen).

Sergej bedoelt hier neem ik aan alleen voor mensen onleesbaar (moeilijk
leesbaar) maken. Ik denk dat je beter af bent door naar een code obfuscation
programma voor python te kijken, hier staat er een: http://www.bitboost.com.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Als je echt wil dat niemand je code kan inzien / reverse engineeren. Dan ben
je misschien beter af om je applicatie puur als dienst aan derden aan te
bieden (en dus niet je code te distribueren).

Remco
--
Maykin Media
Damrak 355, 1012 ZJ Amsterdam