[python-nl] uitvoeren van een opdracht

game for life g8meforlife at gmail.com
Wed Aug 20 11:47:39 CEST 2008

Hallo

Op Wikibooks vond ik een Nederlandstalige handleiding om Python te leren
schrijven, daar las ik:

Interactieve modus

> Om te verhinderen dat Python stopt als het programma klaar is kan je de -i
> vlag specifiëren om een interactieve sessie te starten. Dit kan *zeer*nuttig zijn om fouten op te sporen, of om snel kleine dingen uit te
> proberen.
>
>  python -i hallo.py

Waar moet ik die "python -i hallo.py" typen? Ik heb reeds verschillende
mogelijkheden geprobeerd, maar niet een blijkt te lukken: als ik het
programma uitvoer sluit python voor ik de kans had om mijn opdracht te
testen.
Vergeef mij als het een domme vraag is, maar dit is de eerste taal waarin ik
leer programmeren en ik heb een zeer minieme kennis van de taal.

Alvast bedankt

G8meforlife