[python-nl] Pexpect spawn intact houden

Jurian Sluiman jurian at juriansluiman.nl
Wed Oct 25 22:05:15 CEST 2006

Beste Python mensen,
Sinds afgelopen weekend ben ik begonnen met Python te spelen. Ik bedacht
om een gtk interface te ontwerpen voor vpnc, de (commandline) vpnc
client voor Linux. Alles werkt al, alleen nu maak ik als connectie een
klasse aan, die probeert dit uit te voeren (dit staat binnen een try):

self.child = pexpect.spawn("vpnc-connect " + re.escape(profile))
self.child.expect(".* password .*: ")
self.child.sendline(password)

Het probleem is echter dat het script doorgaat, en er geen connectie
achterblijft. Mijn idee was om bij het aanmaken van de instantie
'Connection', er een connectie wordt gemaakt (met bovenstaande code), en
bij het verwijderen van het object er een 'vpnc-disconnect' wordt
gedaan. Maar dat gaat dus niet lukken.

Kan iemand mij hier wat meer inzicht in verschaffen. Het is dus nu
gelukt de pexpect module te gebruiken, en het password correct in te
voeren (heb ik getest). Alleen wordt het proces direct gekilled na deze
code. Ik heb dingen als self.child.close() geprobeerd, maar dat mocht
niet baten.

Alvast grote dank van deze python leerling,
Jurian

PS. Klopt het dat python-nl, en volgens mij python zelf ook, geen IRC
kanaal heeft?