[python-nl] Running more than 1 App- instance

Jan Claeys lists at janc.be
Mon Mar 13 20:04:26 CET 2006

Op ma, 13-03-2006 te 19:37 +0100, schreef Reinout van Rees:

> "ps ax" onder linux/osx/enz.

Dat is zeker niet 100% safe:
      * er kunnen meerdere verschillende scripts met dezelfde naam in
        verschillende directories staan
      * hetzelfde script kan via symlinks in meerdere directories staan
        of verschillende namen hebben
      * race conditions... (misschien moeilijk te voorkomen?)

Eén of andere vorm van IPC lijkt me aangewezen...

> Onder windows weet ik het zo gauw niet.
> ctrl-alt-del heeft wel een knopje waarmee je een overzicht krijgt.

Er is een soort standaard-praktijk waar je voor zowat elke
programmeertaal wel ergens een voorbeeld van kan vinden, maar het is 10
jaar geleden dat ik die bekeken heb...   ;-)

--
Jan Claeys