[python-nl] classes importeren uit subfolders

Guido Wesdorp guido at infrae.com
Tue Mar 7 11:18:02 CET 2006

UnrealEd wrote:
> bedankt voor het antwoord, ik maak er al veel gebruik van nu :) die
> __init__ kan ik ook gebruiken om alle classen die in die subfolder staan
> aan te roepen, of niet?
> stel ik heb er myclass1.py, myclass2.py, myclass3.py erin staan
> en als ik die nu in een ander script allemaal wens aan te roepen, kan ik
> dat dan doen op deze mannier:
> *import classes*
> waarbij er in de map classes in het bestand __init__.py dit staat:
> *import myclass1
> import myclass2
> import myclass3*

> [...]

Er is goede documentatie over modules en packages op de python.org website:

http://www.python.org/doc/current/tut/node8.html

Een onderdeel van de Python tutorial:

http://www.python.org/doc/current/tut/tut.html

Dit is een erg goede tutorial, en ik zou aanraden hem helemaal (behalve
misschien de aanhangsels) te lezen, anders mis je wellicht een hoop van
het moois wat de taal te bieden heeft.

Succes!

Guido