[python-nl] gebruik van propertyklasse

Edzard Pasma edzard at volcanomail.com
Fri Jun 30 14:04:06 CEST 2006

Uit interesse experimenteer ik met python en probeer aan een module kunstmatige attributen toe te voegen. Naar aanleiding daarvan heb ik de volgende vraag: is het mogelijk om objecten van het type property op globaal nivo te gebruiken? Bijvoorbeeld:

sub.py:
def get_p (self): return "dit wil ik zien"
def set_p (self, val): pass
p = property (get_p, set_p)

main.py:
import sub
print sub.p

Dit geeft: <property object at 0x5f2b0> (dus niet "dit wil ik zien"). Met __getattr__/__setattr__ lukt dit ook niet. Wel is een oplossing met __str__ mogelijk, echter alleen voor lezen. Graag zou ik weten of een oplossing met properties mogelijk is. Bedankt,
Edzard Pasma