[python-nl] Vraag over DB.

Ron Speerstra rs445 at lycos.com
Fri Jan 6 11:49:02 CET 2006

Hallo M-list,

ik wil een DB maken voor CD/DVD uit te lezen en een overzicht te krijgen wat er in een oogopslag op mijn RW's staan.

1e vraag: (terzij)wordt de nl M-list door het zelfde panel beantwoord als de Eng. M-list?

2e vraag: (daar ik wel gewent ben om met MSACCES te werken moet ik leren om denken)hoe kan ik een DB maken, alla ACCESS, met Python?
A: Moet ik een DB aanmaken in een ander prog. MyQSL ofzo(wat is het beste)en dan in lezen wat ik met Python er voor klaar zet?
B: Kan ik met Python een file aanmaken met sleutels, etc. waar ik een DB om heen bouw met Python?

Waar doe ik goed aan??

3e vraag: als ik dit run InfoDir = win32api.GetFileAttributes("d:\\down")
(wwarbij down een dir is)krijg ik 16
verander ik die down in t.txt zonder een arttib krijg ik 128
t.txt met atrrib archief krijg ik 32
t.txt met attrib archief + readonly is 33
en met hidden erbij 35. dat laatste is nog wel te begrijpen maar waarom krijg ik als eerste 128 eruit?

P.S. Ben zoals je wel hebt gemerkt pas bezig met Python en uberhaupt met programeren, alles is dus nieuw voor mij;-)

Gr. Ron Speerstra