[python-nl] Classes in andere modules

Guido Wesdorp guido at infrae.com
Fri Feb 3 11:45:56 CET 2006

Math wrote:
> Wat moet ik hierop  zeggen?
> Natuurlijk..is niet netjes van mij.....
> Ik had al zo'n vermoeden toen ik deze email verstuurde dat ik zo'n
> reactie terug zou krijgen.
> Bij  deze biedt ik dan mijn welgemeende excuses aan
> Je hebt tenslotte gelijk

Hehehe... Excuses aanvaard, ik forward overigens deze mail wel weer naar
de lijst, dit keer niet uit onbegrip voor de 'personal reply', maar meer
zodat Rob en anderen zien dat je je excuses maakt.

Een paar tips (goed bedoelt, niet boos worden nu! ;)

- HTML mail mag er leuk uit zien op een 'moderne' mail reader, maar
maakt lezen van mails bijna onmogelijk met bijvoorbeeld mutt. Als je
antwoord wilt op vragen, maak het lezen van je mail zo gemakkelijk
mogelijk (dus goed 'quoten', geen rommel, etc.).

- In Thunderbird/Mozilla is het mogelijk je 'reply' button weg te halen,
'reply' kan heel vervelende resultaten hebben, dus de button weg halen
is geen slecht idee.

- Er zijn erg goede documenten op het internet te vinden waarin staat
hoe je nuttige vragen stelt, en waarom mensen op een bepaalde manier
reageren op mailinglists en chat channels (min of meer beschrijvingen
van de ongeschreven regels). Een van die documenten is:

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Lees dit document, het is echt erg goed, en zal je bijvoorbeeld
uitleggen dat een kortaf antwoord echt een stuk fijner is dan geen
antwoord, omdat de sender je probeert uit te leggen hoe je de grootste
kans op een reply hebt, dus ondanks dat het misschien geirriteerd klinkt
is de bedoeling meestal goed.

(Ik durf overigens te wedden dat iedereen op deze lijst het document
kent en gelezen heeft... ;)

Anyway, bedankt voor je begrip, en succes verder met je project.

Groeten,

Guido