[python-nl] Modules importeren

Math mathweijzen at home.nl
Thu Feb 2 18:19:45 CET 2006

----- Original Message -----
From: Math
To: python-nl op python.org
Sent: Friday, February 02, 2001 5:36 PM
Subject: Modules importeren

Hallo iedereen,

Kan iemand mij hiermee helpen?
Iets wat ik niet helemaal kan doorgronden....
Ik heb 2 modules....en ik wil een attribuut benaderen vanuit de ene module naar de andere..

In de 1e module importeer ik de 2e module en om een object in de 1e module te benaderen vanuit de 2e module importeer ik de 1e module in de 2e module (KAN DIT??).
En dan gaat het fout.......dan zegt ie dat ie in een bepaalde module geen classes meer kan vinden.....

Iets als volgt

(MODULE 1)
import mod2

x = 1

(MODULE2)
import mod1

print mod1.x

met de Traceback:
AttributeError:''module' object has no attribuut 'x'

bvd
Math