[python-nl] Hallo

avisser avisser at myrealbox.com
Thu Feb 10 22:33:31 CET 2005

Mijn naam is Albert Visser, ik ben al een aantal jaren Python" en heb
onlangs py.nl en deze mailing list ontdekt. Ik ben 48 en werk al zo'n 15
jaar als programmeur/technisch ontwerper van mainframe-applicatie
programmatuur. Voornamelijk Cobol dus. Op zoek naar leuke andere dingen te
doen ben ik in web-zaken gedoken en zo kwam ik terecht in onder andere de
wondere wereld van O.O. (wat me met Java niet echt lukte).
Werken met Python is voornamelijk hobby, daarnaast begin ik het ook meer
te ontdekken als hulpmiddel in m'n dagelijks werk (sinds ik het aandurfde
om het op m'n werk-pc te installeren).
Ik heb een paar jaar geleden voor een aantal collega's een presentatietje
gehouden over een applicatie die ik had gemaakt om in een browser met
behulp van Python en XML en een webserver mijn cd-verzameling te
administreren. Bij mij in het bedrijf was op dat moment web-based
applicaties het buzzword en ik vond het wel een uitdaging. Ik heb
sindsdien wat meer van dat soort dingen voor mezelf gemaakt, misschien is
het een idee om daar eens wat over te vertellen op een Python dag? Ik heb
het op een bepaalde manier opgelost en ben wel een beetje benieuwd naar
andere manieren om hetzelfde te doen (performance-specten spelen
bijvoorbeeld nog helemaal geen rol).

Groeten

Albert