[python-nl] Plone-NL?

Jeroen Vloothuis jeroen at vloothuis.net
Wed Apr 20 10:23:11 CEST 2005

Hoi Erik,
Voor zover als ik weet is er nog geen aparte lijst voor Plone-NL. Wat
je omschrijft is inderdaad iets wat je met workflow in combinartie met
groepen kan oplossen. Het idee achter de workflow is dat het permissies
regelt (onderandere). Door dus je map prive te maken kunnen anonieme
gebruikers of andere leden er niet meer in. Vervolgens kan je een groep
aanmaken die binnen die map de rol toekent die er wel in mag (Manager
bijvoorbeeld). Dit betekent wel dat je daarmee gelijk die mensen ook de
mogelijkheid geeft om documenten te bewerken in die map (als je ze
Manager rechten geeft). Als laatste koppel je de gebruikers van keuze
aan de groep en dan zou het moeten werken. Als je specifiekere toegang
wil regelen kan je dat dus doen door de workflow zodanig aan te passen
dat deze andere permissies instelt, je kan hierbij ook een nieuwe
status toevoegen zodat je mappen eenvoudig dicht kan zetten.

Voor meer info zie:
http://plone.org/documentation/how-to/collective-user
Groeten,
     Jeroen