Com relacionar la GUI amb el back-end?

David Gil al016950 en yahoo.es
Vie Feb 28 01:05:15 CET 2003

Hola,

estic fent un programa per a facilitar la traducció audiovisual
(doblatge). Per a això ja tinc com ha de ser el fitxer XML i com es farà
la transformació en RTF mitjançant XSLT. Ara bé, el problema ve quan
vull crear la interfície gràfica. He pensat que podria ser com els
formularis continus d'Access i que es pugueren afegir, modificar i
eliminar les intervencions dels personatges. Sé més o menys com vull que
es comporte el front-end i el back-end, però no sé com relacionar-les.

Perquè vos feu una idea, vos pose l'estructura del fitxer XML:

<?xml version="1.0" encoding="iso-88
<!DOCTYPE dobedidoc SYSTEM "dobedi.dtd">
<dobedidoc>
	<translator>Nom del traductor</translator>
	<title>Títol de la pel·li</title>
	<take>
		<tcr>Codi de temps del take o presa</tcr>
		<com>Comentari sobre el take (take doble, soroll...)</com>
		<charact>
			<charactname>Nom del personatge</charactname>
			<characttext>Text que diu el personatge</charactname>
		</charact>
		Pot haver-hi més personatges a un take...
		<charact>
			<charactname>...</charactname>
			<characttext>...</characttext>
		</charact>
	</take>
	<take>
		I açò seria un altre take amb tcr, com, charact,...

	</take>

En realitat és un poc més complicat, però és perquè sapigueu de què
parle. És com una base de dades, però el que s'emmagatzema és la
traducció estructurada perquè després es puga transformar a un format
determinat en RTF.

Com em recomanaríeu fer el front-end i com podria relacionar el
front-end amb el back-end?

Moltes gràcies!!! És l'únic que em falta per a construir definitivament
el programa.

Salutacions

Dàvik