[PLPUG] Cele i realizacje celów w statucie

Kamil Gałuszka galuszkak w gmail.com
Czw, 13 Mar 2014, 04:27:23 CET

Wojtku, przeglądłem ten dokument i są w nim małe błędy, nic strasznego :) .

Przede wszystkim kanały to nie #python.pl i #django.pl tylko #python-pl i
#django-pl

Jaki jest powód dla punktu 11 i 12? W sensie niezbyt rozumiem chyba
kontekst. Chodzi o audyt/analizę kodu czy o coś innego? To jest działalność
bezpłatna/odpłatna/gospodarcza? Co ma na celu ta działalność?

Proces przyjmowania członka zwyczajnego. O ile dobrze zrozumiałem to tam
punkt 2 i 4 to duplikat. :)
Proces przyjmowania członka wspierającego. Czy możesz przybliżyć powód do
punktu 4?

Co do statutu, zastanowiłem się nad tym co był i co teraz jest i wcześniej
umknęło to chyba mojej uwadze.

Art 25. podpunkt b) jest w mojej opinii dość kontrowersyjny. Bo o jaką to
ma zasadę działania?
Scenariusz jaki zrozumiałem. Jest firma XYZK która zostaje członkiem
wspierającym i ma obowiązek zadeklarować wsparcie. Jest hojna to i
zadeklarowała wsparcie w postaci 4k PLN miesięcznie. I nagminnie ma zbyt
szeroki wpływ na kształtowanie programów działania stowarzyszenia.

Tu jest pytanie. Co rozumiemy przez kształtowanie? Skoro ma głos doradczy
to przecież nie powinna ta osoba prawna/fizyczna mieć wpływu na działanie.
Może co najwyżej zgadzać się z postanowieniami członków i zarządu i mieć
głos doradczy. Stwierdzenie "kształtowania" daje sporą furtkę, że firmy
będą widziały w tym możliwość odgórnego wpływu (bo w końcu na to łożą a
statut im pozwala).

Dlatego postuluję zmianę koncepcji członka zwyczajnego, O ILE dobrze
zrozumiałem intencje stojące za tym punktem, i ktoś widzi taki sam problem
w tym jak ja.

Zarząd grupy:
- postuluję wywalenie wiceprezesa. 3 funkcje + maks dodatkowo 3 członków
zarządu grupy. Sam wiceprezes nic nie wnosi (tzn wiem, że niżej jest do
oświadczeń Grupa-Zarząd krajowy, ale wydaje mi się to zbędne).
- dodanie wysokości zobowiązania które można zaciągnąć przez grupę. (coś
takiego jest w statucie Hackerspace Warszawa -> b) upoważniony jest każdy
członek zarządu działający samodzielnie, jeżeli wysokość
podejmowanego zobowiązania nie przekracza 1024 PLN.) . Myślę, że taki limit
gdzieś trzeba do grupy i zarządu krajowego dorzucić. Większe zobowiązania
wymagają zgody zarządu i jest ok. (a mniejsze mogą spokojnie być
zaciągnięte bez zbędnej biurokracji)

Poza tym. *Wojtku DZIĘKI(!) za ciężką*, siermiężną pracę nad tym. To jest
kawał dobrej roboty z Twojej strony! Naprawdę dzięki!

Moim zdaniem całość jest już o wiele dojrzalsza, więc proponuję już robić
jakieś deadline, bo termin marcowy nie jest realny ale majowy/kwietniowy
jak najbardziej. Tym bardziej, że maj + 3 miesiące i zaniedługo PyCon więc
wstydem by było, nie pozamykać tych spraw i robić założycielskie im
szybciej tym lepiej :). Na wiosnę Warszawa piękniejsza będzie :).

Pozdrawiam
Kamil Gałuszka