[PLPUG] Podsumowanie prac Komitetu Założycielskiego

Kamil Gałuszka galuszkak w gmail.com
Wto, 10 Gru 2013, 17:01:13 CET

@Wojciech Zając: Chyba mi coś umknęło. Kiedy była proszona od nas zgoda?
Mieliśmy się wstrzymać z oświadczeniami do potwierdzenia sprawy przez
@Katharsis. Czy była jeszcze jakaś inna prośba o zgodę z naszej strony?
Dopytuje, bo czuję się lekko zaskoczony, gdyż pada zdanie "a gdy jej
zabrakło"... Niezbyt wiem czego zabrakło, jeżeli możesz rozwinąć ten wątek
bedę wdzięczny.

Co do samego całokształtu podpisuje się pod @Łukasz Oleś i @Jędrzej Nowak.

Wydaje mi się, że tak jak napisane wyżej, jest wola zaryzykowania i tego,
że sąd klepnie statut a my przy najbliższym walnym zgromadzeniu poprawimy
statut. Jeżeli nie przyjmie to i tak nie wiele straciliśmy bo... i tak
padło wcześniej informacja, że za 3 miesiące się spotkamy.

Za to ja chciałbym zauważyć, że istnieje całkiem inny problem który myślę,
że warto ustalić. Padło 2 krotnie "zarząd nie istnieje bo stowarzyszenie
nie istnieje". Bez względu na to jak rozumieć, to padały już tam decyzje
inne niż sama rejestracja stowarzyszenia. Min. sprawa PyCon-a, sprawa
subdomen dla Wojtka Matyszkiewicza (a która przecież mimo, że jest prywatną
własnością to jest traktowana jako dobro wspólne stowarzyszenia) itd.

Co by nie mówić, brak legitymacji z strony członków założycieli dla tego
ciała decyzyjnego obecnie rozwala inne decyzje. Nie za bardzo wiem jak
temat ugryźć. Jednak sygnalizuję, że to tworzy problem już nie tyle natury
prawnej co zaufania wobec nas samych członków założycieli bo "zarząd" nie
tyle podejmował decyzje jako forma prawna ale po prostu przedstawiciele
społeczności Pythona w Polsce. Pamiętajmy też, że forma prawna jest czymś
drugorzędnym ułatwiającym nam działanie a nie celem samym w sobie (tutaj
można się ze mną niezgodzić ale "I don't care" ).

Jądrem ("corem") całości chyba jest dalej działanie dla społeczności i
ludzi z społeczności. Bez względu na to, czy jesteśmy jeszcze czy nie
jesteśmy zarejestrowani. Mówię tu o legitymizacji zaufania nie tyle
umocowania prawnego.

Bez względu jak na to patrzycie warto o tym pomyśleć bo brak tej
legitymizacji rodzi pytania o spotkania zarządu który będzie
(prawdopodobnie ?) dalej rozmawiał o PyCon PL i pewnie innych rzeczach.

Pozdrawiam
Kamil Gałuszka