[TehPUG] آموزش استفاده از لیست پستی به زبان آدمیزاد (قسمتِ اول)

Ramin Najjarbashi ramin.najarbashi at gmail.com
Wed Sep 10 08:44:16 CEST 2014

تا بحال بارها و بارها در موردِ روشِ استفاده از لیستِ پستی توضیح داده شده در
این سری از آموزش‌ها قصد دارم با ساده ترین ادبیاتِ ممکن روشُ استفاده از
لیستِ پستی را تشریح کنم.

درسِ اول:
لیستِ پستی چیست؟
لیستِ پستی جایی است که آدمها در آن عضو می شوند. آدمهایی که در لیستِ پستی
عضو می‌شوند به یک دلیلی در لیست عضو می‌شوند. آدمها دوست ندارند چیزهایی که
به آنها ربط ندارد دریافت کنند. آدم ها برای وقتِ‌شان ارزش قائل‌اند.

درسِ دوم:
چرا در لیستِ پستی عضو هستیم؟
ما در لیستِ پستی عضو می‌شویم تا از چیزهایی که مربوط به آن گروه است مطلع
شویم. ما در لیستِ پستی چت نمی‌کنیم. وایبر و باهو مسنجر ابزارهایِ دیگری هستن
که لیستِ پستی به حساب نمی‌آیند.

درسِ سوم:
چطور در لیست عمل کنیم؟
ما فهم داریم و موضوعات نامرتبط ارسال نمی‌کنیم.
ما به همه‌یِ ایمیل‌ها در میلینگ لیست پاسخ نمی‌دهیم.
ما بعد از هر ایمیل از کسی که ایمیل زده در میلینگ لیست تشکر نمی‌کنیم.
ما اگر تقاضایی داریم از افراد می‌خواهیم به صورتِ خصوصی پاسخ دهند.
ما اگر بخواهیم به تقاضایِ کار، پروژه، فراخوان یا چیزی شبیه به آن پاسخ
بدهیم، تنها به شخصِ ارسال کننده‌یِ ایمیل پاسخ می‌دهیم و آنرا به لیست
نمی‌فرستیم.

دوستان دروسِ فوق رو تمرین کنن به زودی با دروس بعدی در خدمتتون هستم :)

شعارِ هفته : میلینگ لیست دوستِ شماست یاد بگیرید چطور از آن استفاده کنیم